PE Teknik & Arkitektur breddar sin lokala närvaro i Uppsala

PE etablerar byggkonstruktionsverksamhet i Uppsala genom att välkomna konstruktörerna Andreas Eklund och Idris Köyluoglu in i bolaget. De tar med sig lång branscherfarenhet genom verksamhet i Konstruktionsbyrån AB.

På bilden från vänster: Idris Köyluoglu, Andreas Eklund, Johanna Karlgren och Jonas Sindler

Med sin långa branscherfarenhet blir Andreas Eklund med kollega Idris Köyluoglu ett välkommet tillskott på PE i Uppsala. De har under många år drivit Konstruktionsbyrån i Uppsala AB och väljer nu att fortsätta sin utveckling tillsammans med PE med start från den 1 juni 2022. Redan nu har Andreas och Idris många uppdrag i pipeline som kommer att drivas under varumärket PE Teknik & Arkitektur.

– PE är inne på en spännande resa och vi är glada och stolta över att få vara en del av den. Vi ser stora utvecklingsmöjligheter och hoppas kunna utöka teamet med ytterligare inom kort, säger Andreas Eklund, konstruktör och grundare av Konstruktionsbyrån.

– PE har en stark närvaro i Uppsala med drygt 50 medarbetare, dock har området varit lite av en vit fläck när det gäller konstruktionsuppdrag. Därför är vi glada över att på detta sätt kunna utöka vår lokala tjänstepalett. Den breddade närvaron är viktig för att bygga långsiktiga relationer och vinna fler typer av uppdrag i det högintressanta området kring Uppsala-Gävle-Norrtälje, säger Jonas Sindler, affärsområdeschef Byggnad på PE.