Åsa Holmgren blir ny HR-direktör på Projektengagemang

Teknik- och arkitektkoncernen Projektengagemang rekryterar Åsa Holmgren till rollen som HR-direktör. Hon tillträder tjänsten den 14 september och kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp. Rekryteringen av Åsa är ett viktigt steg i koncernens tillväxtsatsning och målet att skapa branschens bästa arbetsplats.

– Vi är mycket glada över att nu ha Åsa med på vår resa. Hon tillför kunskap, kompetens och tar med sig nyttiga erfarenheter från större organisationer och internationella, industriella miljöer. Med Åsa kan vi fortsätta att skapa förutsättningar för att bli branschens bästa arbetsplats, säger Per Hedebäck, VD och Koncernchef på Projektengagemang.

Åsa Holmgren har de senaste 20 åren haft chefspositioner inom HR, hållbarhet och affärsutveckling i internationellt verksamma företag. Bland tidigare arbetsgivare finns Capgemini Consulting, Axel Johnson International samt OSM Group. Hon har även lång erfarenhet av styrelseuppdrag. Åsa Holmgren är utbildad civilingenjör från KTH och inledde sin karriär inom managementkonsultbranschen.

– Projektengagemang är mitt inne i en fantastisk tillväxtresa och det känns spännande att tillsammans med medarbetare, chefer och ledning bygga vidare för fortsatt tillväxt, säger Åsa Holmgren.

Åsa Holmgren tillträder som HR-direktör den 14 september och efterträder därmed Roger Lindvall.

– Jag vill tacka vår tidigare HR-direktör Roger Lindvall som valt att gå vidare i karriären. Han har gjort ett mycket bra arbete och vi önskar honom lycka till, säger Per Hedebäck, VD och Koncernchef på Projektengagemang.