GE India väljer Projektengagemang

Teknik- och arkitektkoncernen Projektengagemang vinner två stora projekt i Indien. Det är GE India som ger PE förnyat förtroende att genomföra ingenjörstjänster kopplat till värmekraftverk. De nya projekten möjliggör ytterligare expansion av PEs indiska verksamhet.

Då PE sedan tidigare varit involverade i projekten innebär de nya uppdragen förnyat förtroende från GE India. Huvuddelen av uppdragen är ingenjörstjänster kopplade till ombyggnation av två värmekraftverk, där PEs arbete främst är inom rörkonstruktion och rörberäkningar. Totalt är de båda projekten beräknade till 40 000 arbetstimmar och förväntas pågå under hela 2018.

– Det förnyade förtroendet är ett kvitto på att vår tekniska kompetens och leveranssäkerhet uppskattas. Detta möjliggör ytterligare satsningar i Indien och vi kommer att rekrytera och utöka våra lokaler på plats, säger Per Hedebäck, VD och Koncernchef på Projektengagemang.

PE grundades 2006 och har idag totalt drygt 1 100 medarbetare på ett 35-tal orter runtom i Sverige. Företaget erbjuder tjänster inom samhällsbyggnad och industri. I Indien ligger PEs kontor på östkusten, i staden Chennai. På plats arbetar cirka 60 ingenjörer med multidisciplinära tjänster inom kraftverk, olja och gas, infrastruktur och processindustri. Tjänsterna innefattar rörkonstruktion och beräkningar, el, automation, instrumentering, VVS och brandsäkerhet.