PE spetsar erbjudandet inom miljö med nytt affärsområde

Nu spetsar PE sitt erbjudande inom miljö och hållbarhet för byggnader genom bildandet av det nya affärsområdet Miljö. Affärsområdet leds av Jonas Arvidson och erbjuder lösningar inom miljö, energi, akustik och fastighetsutveckling – från projektfas till förvaltningsfas.

Inom PE finns hög kompetens inom strategiska och operativa energi-, miljö-, akustik- och hållbarhetsfrågor i byggnader. Tillsammans samlas nu kompetenserna i det nya affärsområdet Miljö, vilket stärker erbjudandet och ökar konkurrenskraften. Inom affärsområdet ligger fokus på att göra byggnader mer hållbara ur aspekterna; Energi, Miljö och Akustik. Men affärsområdet arbetar även med frågor utanför byggnader, till exempel samhällsbuller i samband med stadsplanering eller infrastrukturprojekt. Totalt samlas drygt 30 medarbetare och den som leder affärsområdet är Jonas Arvidson som de senaste åren arbetat som sektionschef för enheten Energi- och Klimatanalys på PE.

– Det känns väldigt roligt och spännande att vi nu renodlar vårt erbjudande och sätter fokus på området. Det finns en god efterfrågan på marknaden och vi ser en stor tillväxtpotential. Idag är vi i huvudsak verksamma i Stockholm men vi ser bra möjligheter att expandera både i Malmö och Göteborg, säger Jonas Arvidson, Affärsområdeschef Miljö på PE.

– Vi vill förnya vårt samhälle genom innovativa och hållbara lösningar och det nya affärsområdet Miljö är en tydlig satsning för att närma oss vår vision. Genom att samla kompetensen spetsar vi erbjudandet och förtydligar vårt fokus gentemot kunder och potentiella medarbetare, säger Per-Arne Gustavsson, VD och Koncernchef på PE.