PE Teknik & Arkitektur rekryterar ny ekonomichef

Regulatoriska pressmeddelanden

Charlotte Paulin tillträder tjänsten som ekonomichef för PE i december 2022. Hennes långa erfarenhet i branschen blir en tillgång i den nya rollen. Närmast kommer hon från Sweco där hon har varit divisionscontroller.

Med mer än 30 års erfarenhet inom ekonomisk controlling och av olika ekonomichefsroller i samhällsbyggnadsbranschen är Charlotte Paulin ytterst väl lämpad för sin nya post. Hon har tidigare även arbetat för bolag som Grontmij och Vectura Consulting.

– PE har en tydlig drivkraft i viljan att förnya och förbättra, med samarbete och stark teamkänsla som ledord. Därför känns det fantastiskt att nu få uppdraget att leda ekonomifunktionen. Själv vill jag bidra med engagemang kring att utveckla och driva ett proaktivt och affärsnära affärsstöd, där vi gör skillnad och medverkar till att PE uppnår sina uppsatta mål. Engagemang, sammanhållning, tillit och glädje är centralt i mitt ledarskap, vilket stämmer väl med PEs värderingar, säger Charlotte Paulin.

– Charlotte är en affärsinriktad controller med gedigen ledarprofil. Hon kommer att kunna utveckla ekonomifunktionen ytterligare och blir en tillgång i PEs fortsatta arbete för att växa med hållbar lönsamhet och högst kundvärde. Med ledare som henne ombord är jag övertygad om att vi kan nå vår målsättning att till år 2025 bli Sveriges främsta konsult med fokus på byggnader och deras närmiljö, säger Liselotte Haglind, Finansdirektör för PE.

Charlotte Paulin kommer att vara stationerad i Stockholm. Nuvarande ekonomichef Hans Pettersson har valt att gå vidare till uppdraget som ny CFO på Gudrun Sjödén.

– Jag vill också passa på att tacka Hans för ett gott samarbete och fina insatser under åren på PE. Vi önskar honom all lycka i framtiden, avslutar Liselotte Haglind.