Projektengagemang rekryterar tung miljöprofil

Teknik- och arkitektkoncernen Projektengagemang fortsätter att rekrytera spetskompetens och nu senast anställs Björne Olsson till rollen som Affärsutvecklare Miljö för koncernens fördjupade satsning på tjänster inom miljö och hållbarhet. Närmast kommer han från tjänsten som Divisionschef Miljö på COWI.

PE grundades 2006 och har idag drygt 1 100 medarbetare på ett 35-tal orter runtom i landet. Företaget erbjuder tjänster inom arkitektur och management, industri och energi, installation samt bygg och anläggning.

Rekryteringen av Björne Olsson till rollen som Affärsutvecklare Miljö inom divisionen Bygg & Anläggning är en del i PEs fortsatta satsning på Miljö och Hållbarhet som spänner över hela koncernen. Björne kommer senast från COWI där han var Divisionschef för Miljö och Hållbarhet.  Dessförinnan har han mer än 25 års erfarenhet från EU-arbete, myndigheter och konsultarbete.

– Vi påbörjar omgående vidareutvecklingen av vårt erbjudande inom Miljö och Hållbarhet. Nu ska vi växa och bredda det kompetenta teamet på PE. Därigenom ska vi kunna ta oss an större och fler komplexa uppdrag. Det är stimulerande att få vara med och bidra till att uppfylla PEs ambitioner om att vara en ledande aktör i dessa för samhällsutvecklingen helt centrala utmaningar, säger Björne Olsson, Affärsutvecklare Miljö på Projektengagemang.

– Vi är mycket nöjda över att få in en så kompetent och erfaren person som Björne. Vi kan nu erbjuda våra kunder ytterligare kompetens och kunskap inom miljöfrågor i våra projekt och det kommer tillföra mycket värde, säger Mathias Thorsson, Divisionschef på Projektengagemang.